Tidak akan melayu hilang didunia

Sireh berlipat sireh pinang,

Sireh dari Pulau Mutiara,

Pemanis kata selamat datang,

Awal bismillah pembuka bicara.

Saturday, December 12, 2009

maafkan diri ini.....

11 dec 2009


‘ku mencintaimu lebih dari apapun
meskipun tiada satu org pun yang tahu
ku mencintaimu sedalam dalam hatiku
meskipun engkau hanya kekasih gelapku
yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
yang ku cari selama ini dalam hidupku
dan hanya padamu ku berikan sisa cintaku
yang panjang dalam hidupku..
KEKASIH GELAPKU...'



itulah lagu yang menjadi simbol pekenalan kami.sebenarnya dia yang beri dan tujukan pada aku...menjadikn aku kekasih gelap nya..selamanya...
pertama sekali..ku ingin pohon maaf yang terlalu pd ‘dia’ kerana die begitu kerana aku.tiada niat tuk jd begini.tiada niat aku untuk membiarkan dia tengelam dalam rasa ini.semua ini berlaku secara tak sengaja.aku tau, pada mulanya aku yang bersalah membuat die rasa sebegitu...semua ni hanya kerna...’mis attack’.
pada mulanya aku pikir die adalah orang yang aku patut kenakan.mengikut perancangan awal.sebenarnya hanya saja untuk kenakan kawan aku tu.aku dapat nombor tu pun dari kawan aku.jadi pada mulanya aku yakin yang selama ini memang aku bermesej dan bercakap dengan orang yang betul.yelaa kami satu sekolah tp lain kelas.huh..tanpa sedar rupanya dari 2006 aku kenali die..namun akhirnya baru aku sedar dan ketahui yang sebenarnya aku tersalajh orang..itupun setelah lebih dr setahun aku kenali die..hmmm namun aku tetap terus berkawan.tapi...man pernah aku terpikir die akn......hmmm...

aku atu sebelum wujudnya aku dalam hidup die, die sering mengadu yang hidup die kosong,.
akhirnya...pada awal 2008 aku nekad untuk brjumpanya dan berterus terang.aku tahu..die pasti marah.tp aku tahu memg patut. namun,bila die ketahui, satu je die kate...walau ape pun aku tetap wanita yang die kenal yang ada dihati die.. rasa ku???aku rasa bersalah sangat.. aku secara jujur memang tidak dapat menerima die.bukan ape, hati aku yang keras,tak mahu lg menerima sesiapa dalam hidup..hingga kini pun.
sejak dr hari tu, kami jarang sangat contact.adakala sampai bebulan2..tp aku paham.aku pn tak mahu die sakit.

namun,hari ini aku terima satu mesej dari die....
“nk tanye ckt, u p’cye ke if someone will change cz someone else?cz it happen in my life..”


die juge kate,lepas aku hilang dari hidupnya...die jd seorg yang terok..seteru2 umat...Astagfirullah..takde niat aku untuk buat sesorang begitu. baru aku tahu, rupanya selepas kejadian itu..die kembali pd diri die yg asal.. Ya Allah... rasa bersalah juge.. dr dulu aku banyak kali kate padanya, jangan pernah menunggu aku sebab tak kan mungkin.aku percaya satu hari nanti pasti ada wanita yang dapat bantunya.tp tenglah, kekerasan hati die buat die jadi begitu. . . .
mesej terakhir darinya,
“i mnx satu je la,klu i xcntct u, u xyah cntct i ..i xnk dy skt ati..cuz die wat i berubah...”

tahu.aku paham.aku pun tak mahu.lebih baik begitu.namun aku lega juge skrg sebab die dah berubah lebih baik..itu dah cukup buat aku lega. aku kini Cuma berharap die menjadi lebih baik...jauh disudut hati memang rasa bersalah masih ada.die jd begitu sebab aku. maaf sgt sgt..
namun,...memang tak dinafikan..aku takkan lupa lagu ini.sebab tiap kali aku dengar,aku pasti teringat die.itu yang menjadi tanda ingatan aku pada die...walau sbg sahabat sekalipun.aku Cuma mendoakan kebahagian die.

memang..sukar untuk kita lupakan cinta pertama..pada ku..takkan bisa.

Monday, November 9, 2009

VIB (very important baby) in my life....


ape yg ingin saya kongsi kan bersama anda adalah.... baby-baby yg plg saya sayang dan penting sekali kerna tiap darinya ade cerita tersendiri..hehe...



1. babyACER saya



memang la di beli oleh ayah saya.... tp memng la sangat penting kan... bukan boleh di beli di pasar... dan nak 1 year pun tp tak sampai ati nak bukak cover die ag(hehe.....)





2. babySEAGATE saya







baby ini di beli sama masa beli laptop( yelaaa dah alang alang kan....kaut la skali kan...bukan senang dpt peluang ni hehe)..

sebab saya perlukannya : sebab nak jd back up la dan plg penting.......menyimpan pelbagai rahsia saya...hehe.. jd jika hilang.... (habislah saya....huk3)_

capacity : 320 GB
price : rm300( after dpt discount ckit r hehe)


3. babySAMSUNG saya





im a person yg...love camera n take a picture...hahaha...(giler glamer pn jgk kot hehe)... yg istimewa tentang camera ni sbb sy beli guna duit simpanan saya sendiri.tp bukan simpanan yg biasa tp simpanan duit-duit "hadiah'.. so...ada sentimental value gak la kat camera ni...cyg die!!!

jenis : SAMSUNG S760 (kenapa samsung?? sebab sy jenis org yg beli brg bukan tgk sgt tp keunikkan jenama ia.hehe...nak bli canon tp xnk laaa..suka samsung hehe...)

price : RM 4_ _ (hehe camera student kan..tak la nak mahal
sgt..yg penting bli sendiri)




4. babyFXCREATION saya



beli masa part 1 dlu..hadiah DL dr ayah... so tak la mahal sgt tp jam ni kan tiap kali pki cam rasa tuah lak..hehe.. dan adakala buat say bersedih....huhu...

price : rm _ _ _



5. babyLG saya



hmmmm ini lah my first ever fon...hahaha.. dpt sempena PMR punya hehe

walaupun tak banyak function tp suka..(cam ala ala korean people slalu pki r hehe).

why LG??? : sebab saya suka LG or SAMSUNG KE.... paling dielak NOKIA! hehe sebab ramai org pki.. nak tau tak...harga saya bli fon ni kalau dibeli dengan nokia or fon lain mesti dpt function die yg lebih banyak n best. tp....sya tak kisah semua tu...kan dah ckp,sy beli bukan tgk function tp keunikkan die..hehe (yg penting sound die cute hehe). hey!!its Zitron ok. hehe...

date of purchase : jan 2006 (masih bertahan hingga kini)

price : RM550

6. babySONY saya

SONY mp3 yg dibeli guan duit sendiri gak..hehe... penting nie...dulu ms tak de laptop ni la pengarang jantungku..hehe... lagi sekarang penting (dpt rekod pagi di ERA hehe)

capacity : 2GB

warna : purple

Friday, November 6, 2009

GHAIBMU


Ghaibmu

by Imran Ajmain


Biar ghaibmu suatu misteri
tiada ku mencari sebarang pembayang lagi
biar ia bertanda tanya saja
hatiku dah lama bertitik noktah

biar.....biarlah berlalu..
biar.....biarlah begitu...

biar waktu mengubat rindu
tiada ku mencari sebarang penawar pilu
biarlah mereka tertanya tanya
hatiku dah lama berganti arah

biar..biarlah berlalu..
bair....biarlah begitu...

mana pergi janji
setia disisi
hanya aku yang tertunggu-tunggu
waktu pun berjalan
tak berkesempatan
kau.......hilang tanpa pesanan


biar...biarlah berlalu
biar...biarlah begitu..

biar ghaibmu suatu misteri
tiada ku mencari
sebarang pembayang lagi..



JIKA ENGKAU PERGI

Jika Engkau Pergi

by Imran Ajmain


OST Yusoff (samarinda tv3)



bermula nya semua hanya dengan rasa
ada saja yang tak kena
rupanya kau berkasih menyingkir setia
sandiwara penuh dusta

kini ku beri satu amaran
jangan nanti jadi cabaran
aku ingin kau memadam kenangan
menjadi mimpi berterbangan

jika engkau pergi
bulan dan bintang tetap masih dilangit
jika engkau pergi
air mengalir takkan berhenti

jangan khuatir tentang diriku
ku janji takkan merinduimu..

bermusim rasa hadir membelai
menyentuh hati kecewa
janji sehidup semati tinggal tiada lagi
impian hancur depan mata

semakin terungkap kepastian
biarlah ku rela melepaskan
padamu cinta cumalah mainan
sekadar untuk senda bersama

puas sudah ku berikan engkau segalanya
jalan cerita pun takkan berubah...





***** heyp... i luv this song laa...hehe..ya la i kan big fan imran kan.. dis lagu telah jd CRT di my maxis num sejak awl thn.. dan kini pula jd CMT kat celcom num sy pule..hehe so selalu2 call me k!!! hehe

Saturday, October 31, 2009

KETIKA CINTA BERTASBIH





KETIKA CINTA BERTASBIH
Melly & Ameen


bertuturlah cinta mengucap satu nama
seindah goresan sabdaMu dalam kitabku
cinta yang bertasbih
mengutus hati ini
ku sandarkan hidup dan matiku padaMu

bisikkan doaku.. dlm butiran tasbih
ku panjatkan pintaku padaMu Maha cinta
sudah di ubun ubun cinta mengusik rasa
tak bisa ku paksa walau hati ku menjerit

ketika cinta bertasbih
nadiku berdenyut merdu
kembang kempis dadaku
merangkai bukti cinta
garis tangan tergambar
tak bisa aku menentang
sujud syukur padaMu
atas segala cinta...

ketika cinta bertasbih...

Wednesday, October 7, 2009

Riang Ria Raya edisi 2

RIANG RIA RAYA
edisi 2

haaa kita sambung kembali ya.. ingin saya kongsikan juga pada anda semua kmeriahan saya menyambut syawal pada hari kedua. hari kedua memang kebiasaannya kami sambut part belah ayah lak.ha yang first memang kompem tiap tahun belah mak punya!hehe.. lagipun semua ni tak susah.family mak ayah dua2 kat BP(batu pahat). ha senang .tak yah nak gaduh2 huk3..kitorang memang pure BPrian!!hehe..memandangkah belah family ayah, memang atok n nenek dah lame dah takde, since kitorang kecik ag, so kitorang wat konvoi raya beraya umah sepupu pupu dua pupu pupu bape pupu ntah belah ayah nie ha.. selalu memng evry year memang datang..memang meriah n seronok selain dapat erat2 kan ag ikatan kekeluargaan tu..ha so pak2 sedara yg jauh tu dapat la kenal mane anak sedara yg dah tambah anak ke dah dapat menantu ke dah timang cucu ke .. mane taknye tiap umah makan makan makan.hehe.. so ni ha tengok la ape yang patot..hehe..






ni otw g beraya nie..dengan adikku..kila.
hmmm ni la beberapa kemeriahan yang dapat di kongsikan (cikit je..yg lain PVT ye hehe)





suka bb pakai baju oren tuu..name die Irdina.. she so cute!!hehe




with my lovely kak sedara.. kak cma.. she's rock gak!! suka naik moto dgn die!!



ha ni masa kat pantai jeti kat Senggarang uh,tp lupa r name tmpt die.hehe..













with Nik. she's like to talk!!hehe.. (teringat kat Nad.hehe)


dengan kak ckin.


hmmm daku pun tak tahu mengapakah ku termenung . haha








leh tak panggil 3dara?? haha (sedangkan yang tengah tu mak dara) hehe..depa is my mamita n my adik. depa ni la wanita yang palingggggg pengting dlm hidupku! sebab tu kalau leh tak jauh dari mereka..huhu..(masuk drama cedih lak kat cite hari raya nie ).
hmmm look! cousin2 n aunty2 kitorang suka jelos kat kitorang.nak tau nape???hehe......jgn jelos lak!hehe. . . sebab kitorag punya saiz badan yang sama! hahhaha.. leh kongsi2 baju nie hehe.. ya bak kate pepatah yang baru , mak borek anak rintik.(wat sendiri lak pepatah baru)hehe..tapi memang antara kitorang betiga, aku la yang paling gemok.ehee..Kila suka ckp, "ha si tohop nak makan" huuuuuuu... abis lau tiap kali balik umah tu lau tak aku yang makan makanan tu sape ag!tak kan nak harap ko cik Kila.huh.





that's the end of my story!
moga hari raya kali ini telah memberi seribu makna buat diriku... dan anda semua..
assalamualaikum....
























Friday, October 2, 2009

Riang Ria Raya 2009

SELAMAT HARI RAYA semua!!! hehe..



lame rasanye tak menulis di blog saya. almaklumla..saya tak de ape2 cite hangat tentang saya yang nak dikongsikan..(amboi merendah diri pulak hehe). namun bersempena hari raya ini..hendak kongsi la pada anda semua saya menyambut raya.. hehe.. ikuti la sedikit bingkisan yang saya seediakan tok tatapan anda semua!!



RIANG RIA RAYA 2009







ni masa first hari raya. kat my kampung..dekat jee..


ha before tu mintak ampun dulu laaa
TALIB's family

with my adik, kila.. she's only 17. nak amik spm taun ni tp muka relek jee.. lau kau cuak daa.. n..i dun know why..orang lau tengok kitorg kat gambo mesti depa kate kitorg ni kawan ea tak igat adik ni akak ku hahaha.. daku nampak muda eaaaa haha. alamak jgn sampai kila yau..mampui lik ni kena belasah .. haha
3 dara.?? haha..caya tak?? caya kan je laa..


ai orang ni raya-raya pun nak pose kaaa



heyp..can i be the one yang dalam ayat-ayat cinta?? haha.. im hindustani but tetiba nak jadi arabian haha.. mak kate, "eh ko ni buang tebiat ape..salah negara ape" haha..

tak esah rr.. tapi sebenarnya inspirasi ni datang tiba2. masa tu tengah besiap r ni.. pagi raya ..kat depan cermin. dok belek belek diri ku..(sambil tengok dah kurus lum..haha.patut ajukan soalan ni pada nazira kan kan haha) then nampak cam kosong je atas pale tuu.. so nampak selendang ni ape ag dengan menggunakan kekreativiti ku aku pun dapat idea..haaa gitu laa..tetiba suka lak nak pakaii camni..tp lau aku pakai time g class ari2 tu..hmmmm ape rasa ek orang tengok..hmmmm







ni dengan cousin nie.. nazrul.. mesti korang ingat die lagi tua dari aku kan kan.. but believe me, he's only 14. PMR pun lum lepas.. biasa la dak laki.. bila dah beso..haha.. dulu kitorang suka kacau dia..dulu dia comei comei sesangat..tembam,,haha.. masa kecik2 dulu kitorang selalu mandi sesama (ha ha jangan pikir bukan bukan.tu masa kecik2 ye)..


nak wat tarian arab tapi mak kate " dah dah cepat.nak lik kampung..." then.... hmmmm.......


nak start gi beraya dah.. firt nak g kubur nenek dlu..rindu die..die nenek yang selalu ska bg aku duit ape ape ntah haha.. ha time dlm kete ni lak laa nazira sibuk call suh anto mms die tak dpt bukak,.heyy nazira nie... pi tukar fon laa nazira..

hehe..sonok rasenya dapat berhari raya di kampung.. jalan pun rasa tak penat.. mm let me introduce u all ya..

from left, abang tajul, Mak Awe, kak ida(she's currently study kat uitm gak tp kay shah alam.amik fisioterapi), kila(my adik), me, n Maksu(she 's rock beb!!!ape ape event die r leader,selalu geng dgn kitorg.she's my idol gak.inspire me in evrything..later i share with u bout him k..)

hmm..tu laa tok first hari raya kami kat kampung belah mak saya..alaa dekat je ngan rumah..satu jalan.hehe... banyak ag gambor tp ini la antara dedikit bingkisan yang dpat saya kongikan..

TAPI!!! ha jangan kemana mana--

ada lagi edisi kedua!! ha tu tok raya kedua raya belah ayah saya pula.. nanatikan!!

TUNGGU!!!!!! hehe