Tidak akan melayu hilang didunia

Sireh berlipat sireh pinang,

Sireh dari Pulau Mutiara,

Pemanis kata selamat datang,

Awal bismillah pembuka bicara.

Friday, January 22, 2010

4DARA......



from left, yin, me, ema, kina



ni masa wedding abg emma....

with emma,... kat SQ1 nie... ema dtg jengok jap.masa tu die ngan kawan die kat matriks tuu n aku di karoke(gian dh lame tak karoke haha)























"saat manis indah bersama.....selamanya...."






princess2 sector B in action. . .




di Baiduri..... from 1st class B.Com..



tap tap tap tap (bunyi kasut) gadis2 melayu... eh bukan bukan huk3 princess2 sector B haha



suka .... (tu yg letak smpi twice tu eaaaa haha)



edura; nazira, amik kan gmbo aku ..plez plez
nazira: boleh, ape ko suruh pun akan ku lakukan.. no hal
( hahahah dialog yg di edit.. mane mukin nazira erkate begitu hahha)




taking pic from farah....


Friday, January 8, 2010

princess2 sector b

dis is ape yg jd bila princess sektor b datang class sektor a.. hehe..
(jakun eaaa hehe) . amik gmbr (for last time, yakin sgt tak lg class kat baiduri next week..huk3)







from left.., intan, nad, shida, anne, farah, nissa, yin, nazira, mira, me.....




with nad. secara tak sengaja baju lebih kurang sam..(tak janji pun..) heyy that baju i made by my self laa masa sem lepas pnya cuti..(memg dr dlu nak blaja dr mak tp asik tak jadi jee ).. 2day gak 1st time tuu dipakai hehe...so proud of my self laaa!!!!! hehe

Sunday, January 3, 2010

pemadam bentuk makanan..

inilah die...... pemadam bentuk makanan!!(gaya suara doremon masa nak kuarkan barang)haha..

saya dapat semalam ... ribuan terima kasih di ucapkan kepada NOOR AMIRAH AHMAD yaa!!! terima kasih kerna tau yg saya sedang mengumpul koleksi2 seperti ini. i luv it la mira!!!! hehe.. (tolong agkat satu barang pun dpt ganjaran eaaa?? hehe. ni yg nak wat ag nie.. mane tau dpt tambah lagi koleksi. tak nak pki la.sayang. mira aku gantung kat board aku nie. hehe.




heyy kwn2! check dis out la!








(suka sgt tengok. tiap kali tgk pasti rasa enak sajeeeee hahaa)

Saturday, January 2, 2010

happy new year & selamat menaiki sem baru...!!! (serta pelbagai masalah)










hmmm rasanya belum ter;ambat lagi untuk icap selamattahun baru 2010 kankan.. dan ini juga menandakan yg saya sudah brusia 20tahun! oh tidak..no more TEENagger lg..so nanti bial sebut umur belakang dah takde 'teen' ag dah..(takut bila usia dah masuk 20-an nie..)..tp takde, bak kate my maksu, hidup mesti rock!!!!! hehe..


2hb(iaini smlm saya kembali ke uitm segamat untuk pendaftaran kolej ..mcm biasa..bertolak kol 7 dr umah(wlupun hnya bp je..suka tolak awal laaa hehe).sampai sini dalam 9lebih r..


first dah laa kena pi DSP kan dftr..(jalan.penat juga tu.) kemudian dapat satu bilik ngan budak part 1(uok tak kasi kunci,so die kate kena tunggu mereka abis mms laa). mane leh tunggu..nak kemas angkat barang semua..cannot!!. luckly jumpa diba.die pun sama nasib.then die ckp ,k.nabila kate leh jmpa dak part 1 kat LT tu lau nak kunci.. so we go la ke LT.. (rasa cam nak g class lak.budak lain tak rasa kami dah rasa dulu) fuhh fuhh nasib sampai je nmpk izati(lega.lau tak kena tunngu gak tuuu). die tolong dapatkan kunci dari rumate kitorng. kadar segera, trus dapat(bagus2 zati!! hehe). so kami pun berjalan kembali dari LT tu ke ntan semula..fuhhh fuhhh gune energy lagi.. diba nasin dpt tgkt groun tuu ha die sampai dulu..(dokat). tp nasib aku di tingkat 1. then, sampai di dpn bilik ku,(nasib brg smua my adik,mak,ayh dah angkat.awal2 dah pesan kat kila hehe).so...i open the door..then....TEERKEZUT.



OH TIDAK. NO TIKAR??? bagaimanakah mahu saya pijak???? (SILA LIHAT GMBAR DI BAWAH)




benda lain kurang takpe tp lantai yg licin seperti ini, oh tidak!! ni 1st time melaluinya... nak ajak mak pi bandar bli tp mak kate, jgn susahkan ayh(lgpn aku kenal prgai ayah ku tuu).so mak kate, takpe biar mak posLaju kan aje..(hehe bagus juga.aku pun bukan suka kuar2 nie.mlas.). then terlanjur nak pos sejadah tu yg tertinggal(heyy camne la leh lupe bnda penting tp nasib telkung bawak.xpe la buat sementara leh pinjam rumate).
but ptg itu,, my rumate sudah abis mms n die nak lik umah die(di tangkak aje). die telah menawarkan dieri nak li tikar tuu(hmm bagus! tp msti la share kan. so dpt cepat tikar dipasang n dapat gak aku bentang karpet yg aku bawak dr umah ni(memg dah readys sebab aaku tak suka pijak lantai yg langsung tak ade karpet,tak suka!!). so after pasang tikar la barupasang karpet.(takknak juga karpet aku kotor hehe)...
lihat la dibawah gmbr2 bilik ku sem ini(maap la bersepah ag sebab tak full kemas ag.tikar tiada lg, karpet lum pasang hehe)



betul2 strategik r bilik gua. di antara pili bomba n pemadam api tuuu huahuahuaa ( aku msti selamat dulu kan lau terjadi kebakaran or uitm takde air hehehe)

Saturday, December 12, 2009

maafkan diri ini.....

11 dec 2009


‘ku mencintaimu lebih dari apapun
meskipun tiada satu org pun yang tahu
ku mencintaimu sedalam dalam hatiku
meskipun engkau hanya kekasih gelapku
yakinlah bahwa engkau adalah cintaku
yang ku cari selama ini dalam hidupku
dan hanya padamu ku berikan sisa cintaku
yang panjang dalam hidupku..
KEKASIH GELAPKU...'



itulah lagu yang menjadi simbol pekenalan kami.sebenarnya dia yang beri dan tujukan pada aku...menjadikn aku kekasih gelap nya..selamanya...
pertama sekali..ku ingin pohon maaf yang terlalu pd ‘dia’ kerana die begitu kerana aku.tiada niat tuk jd begini.tiada niat aku untuk membiarkan dia tengelam dalam rasa ini.semua ini berlaku secara tak sengaja.aku tau, pada mulanya aku yang bersalah membuat die rasa sebegitu...semua ni hanya kerna...’mis attack’.
pada mulanya aku pikir die adalah orang yang aku patut kenakan.mengikut perancangan awal.sebenarnya hanya saja untuk kenakan kawan aku tu.aku dapat nombor tu pun dari kawan aku.jadi pada mulanya aku yakin yang selama ini memang aku bermesej dan bercakap dengan orang yang betul.yelaa kami satu sekolah tp lain kelas.huh..tanpa sedar rupanya dari 2006 aku kenali die..namun akhirnya baru aku sedar dan ketahui yang sebenarnya aku tersalajh orang..itupun setelah lebih dr setahun aku kenali die..hmmm namun aku tetap terus berkawan.tapi...man pernah aku terpikir die akn......hmmm...

aku atu sebelum wujudnya aku dalam hidup die, die sering mengadu yang hidup die kosong,.
akhirnya...pada awal 2008 aku nekad untuk brjumpanya dan berterus terang.aku tahu..die pasti marah.tp aku tahu memg patut. namun,bila die ketahui, satu je die kate...walau ape pun aku tetap wanita yang die kenal yang ada dihati die.. rasa ku???aku rasa bersalah sangat.. aku secara jujur memang tidak dapat menerima die.bukan ape, hati aku yang keras,tak mahu lg menerima sesiapa dalam hidup..hingga kini pun.
sejak dr hari tu, kami jarang sangat contact.adakala sampai bebulan2..tp aku paham.aku pn tak mahu die sakit.

namun,hari ini aku terima satu mesej dari die....
“nk tanye ckt, u p’cye ke if someone will change cz someone else?cz it happen in my life..”


die juge kate,lepas aku hilang dari hidupnya...die jd seorg yang terok..seteru2 umat...Astagfirullah..takde niat aku untuk buat sesorang begitu. baru aku tahu, rupanya selepas kejadian itu..die kembali pd diri die yg asal.. Ya Allah... rasa bersalah juge.. dr dulu aku banyak kali kate padanya, jangan pernah menunggu aku sebab tak kan mungkin.aku percaya satu hari nanti pasti ada wanita yang dapat bantunya.tp tenglah, kekerasan hati die buat die jadi begitu. . . .
mesej terakhir darinya,
“i mnx satu je la,klu i xcntct u, u xyah cntct i ..i xnk dy skt ati..cuz die wat i berubah...”

tahu.aku paham.aku pun tak mahu.lebih baik begitu.namun aku lega juge skrg sebab die dah berubah lebih baik..itu dah cukup buat aku lega. aku kini Cuma berharap die menjadi lebih baik...jauh disudut hati memang rasa bersalah masih ada.die jd begitu sebab aku. maaf sgt sgt..
namun,...memang tak dinafikan..aku takkan lupa lagu ini.sebab tiap kali aku dengar,aku pasti teringat die.itu yang menjadi tanda ingatan aku pada die...walau sbg sahabat sekalipun.aku Cuma mendoakan kebahagian die.

memang..sukar untuk kita lupakan cinta pertama..pada ku..takkan bisa.

Monday, November 9, 2009

VIB (very important baby) in my life....


ape yg ingin saya kongsi kan bersama anda adalah.... baby-baby yg plg saya sayang dan penting sekali kerna tiap darinya ade cerita tersendiri..hehe...



1. babyACER saya



memang la di beli oleh ayah saya.... tp memng la sangat penting kan... bukan boleh di beli di pasar... dan nak 1 year pun tp tak sampai ati nak bukak cover die ag(hehe.....)





2. babySEAGATE saya







baby ini di beli sama masa beli laptop( yelaaa dah alang alang kan....kaut la skali kan...bukan senang dpt peluang ni hehe)..

sebab saya perlukannya : sebab nak jd back up la dan plg penting.......menyimpan pelbagai rahsia saya...hehe.. jd jika hilang.... (habislah saya....huk3)_

capacity : 320 GB
price : rm300( after dpt discount ckit r hehe)


3. babySAMSUNG saya





im a person yg...love camera n take a picture...hahaha...(giler glamer pn jgk kot hehe)... yg istimewa tentang camera ni sbb sy beli guna duit simpanan saya sendiri.tp bukan simpanan yg biasa tp simpanan duit-duit "hadiah'.. so...ada sentimental value gak la kat camera ni...cyg die!!!

jenis : SAMSUNG S760 (kenapa samsung?? sebab sy jenis org yg beli brg bukan tgk sgt tp keunikkan jenama ia.hehe...nak bli canon tp xnk laaa..suka samsung hehe...)

price : RM 4_ _ (hehe camera student kan..tak la nak mahal
sgt..yg penting bli sendiri)




4. babyFXCREATION saya



beli masa part 1 dlu..hadiah DL dr ayah... so tak la mahal sgt tp jam ni kan tiap kali pki cam rasa tuah lak..hehe.. dan adakala buat say bersedih....huhu...

price : rm _ _ _



5. babyLG saya



hmmmm ini lah my first ever fon...hahaha.. dpt sempena PMR punya hehe

walaupun tak banyak function tp suka..(cam ala ala korean people slalu pki r hehe).

why LG??? : sebab saya suka LG or SAMSUNG KE.... paling dielak NOKIA! hehe sebab ramai org pki.. nak tau tak...harga saya bli fon ni kalau dibeli dengan nokia or fon lain mesti dpt function die yg lebih banyak n best. tp....sya tak kisah semua tu...kan dah ckp,sy beli bukan tgk function tp keunikkan die..hehe (yg penting sound die cute hehe). hey!!its Zitron ok. hehe...

date of purchase : jan 2006 (masih bertahan hingga kini)

price : RM550

6. babySONY saya

SONY mp3 yg dibeli guan duit sendiri gak..hehe... penting nie...dulu ms tak de laptop ni la pengarang jantungku..hehe... lagi sekarang penting (dpt rekod pagi di ERA hehe)

capacity : 2GB

warna : purple