Tidak akan melayu hilang didunia

Sireh berlipat sireh pinang,

Sireh dari Pulau Mutiara,

Pemanis kata selamat datang,

Awal bismillah pembuka bicara.

Saturday, January 2, 2010

happy new year & selamat menaiki sem baru...!!! (serta pelbagai masalah)










hmmm rasanya belum ter;ambat lagi untuk icap selamattahun baru 2010 kankan.. dan ini juga menandakan yg saya sudah brusia 20tahun! oh tidak..no more TEENagger lg..so nanti bial sebut umur belakang dah takde 'teen' ag dah..(takut bila usia dah masuk 20-an nie..)..tp takde, bak kate my maksu, hidup mesti rock!!!!! hehe..


2hb(iaini smlm saya kembali ke uitm segamat untuk pendaftaran kolej ..mcm biasa..bertolak kol 7 dr umah(wlupun hnya bp je..suka tolak awal laaa hehe).sampai sini dalam 9lebih r..


first dah laa kena pi DSP kan dftr..(jalan.penat juga tu.) kemudian dapat satu bilik ngan budak part 1(uok tak kasi kunci,so die kate kena tunggu mereka abis mms laa). mane leh tunggu..nak kemas angkat barang semua..cannot!!. luckly jumpa diba.die pun sama nasib.then die ckp ,k.nabila kate leh jmpa dak part 1 kat LT tu lau nak kunci.. so we go la ke LT.. (rasa cam nak g class lak.budak lain tak rasa kami dah rasa dulu) fuhh fuhh nasib sampai je nmpk izati(lega.lau tak kena tunngu gak tuuu). die tolong dapatkan kunci dari rumate kitorng. kadar segera, trus dapat(bagus2 zati!! hehe). so kami pun berjalan kembali dari LT tu ke ntan semula..fuhhh fuhhh gune energy lagi.. diba nasin dpt tgkt groun tuu ha die sampai dulu..(dokat). tp nasib aku di tingkat 1. then, sampai di dpn bilik ku,(nasib brg smua my adik,mak,ayh dah angkat.awal2 dah pesan kat kila hehe).so...i open the door..then....TEERKEZUT.



OH TIDAK. NO TIKAR??? bagaimanakah mahu saya pijak???? (SILA LIHAT GMBAR DI BAWAH)




benda lain kurang takpe tp lantai yg licin seperti ini, oh tidak!! ni 1st time melaluinya... nak ajak mak pi bandar bli tp mak kate, jgn susahkan ayh(lgpn aku kenal prgai ayah ku tuu).so mak kate, takpe biar mak posLaju kan aje..(hehe bagus juga.aku pun bukan suka kuar2 nie.mlas.). then terlanjur nak pos sejadah tu yg tertinggal(heyy camne la leh lupe bnda penting tp nasib telkung bawak.xpe la buat sementara leh pinjam rumate).
but ptg itu,, my rumate sudah abis mms n die nak lik umah die(di tangkak aje). die telah menawarkan dieri nak li tikar tuu(hmm bagus! tp msti la share kan. so dpt cepat tikar dipasang n dapat gak aku bentang karpet yg aku bawak dr umah ni(memg dah readys sebab aaku tak suka pijak lantai yg langsung tak ade karpet,tak suka!!). so after pasang tikar la barupasang karpet.(takknak juga karpet aku kotor hehe)...
lihat la dibawah gmbr2 bilik ku sem ini(maap la bersepah ag sebab tak full kemas ag.tikar tiada lg, karpet lum pasang hehe)



betul2 strategik r bilik gua. di antara pili bomba n pemadam api tuuu huahuahuaa ( aku msti selamat dulu kan lau terjadi kebakaran or uitm takde air hehehe)

No comments:

Post a Comment