Tidak akan melayu hilang didunia

Sireh berlipat sireh pinang,

Sireh dari Pulau Mutiara,

Pemanis kata selamat datang,

Awal bismillah pembuka bicara.

Tuesday, January 26, 2010

ini baju buatan saya yang pertama sepenuhnya!. . .

Mempersembahkan. . . . . .

Baju Kurung TUN TEJA by e-dura






baju nye...
kain nye...

bahagian leher... saya menggunakan jahitan jenis lame(susah au..). bukan gune mesin yg macam org skrg buat sebab malas tuu...










bahagian tangan...
menggunakan skill kebolehan (hehe) jahitan manik... saya memang suka jahit manik..sebenarnya pada awkl tak rancang pun nak buat tp memandangkan cam takd keje kankan n rasa jiwa seni ni datang tu yang buat..rose tuu sbnrnye balance barg dr masa wat party after SPM tuu HEHEHE(kreatif tak??HUK3)




sebenarnya niat untuk belajar sepenuhnya buat baju kurung dari mak nie datang dr masa part 2 lg.igt masa cuti tuu nak wat tp sibuk dengan benda lain jadi..postpone buat masa last sem punya break..
mula2 igt senang tp bila buat ha rasa sendiri die punya rumit. tengok memg senang..huk3.. dah la bnyk wat salah hehe... tp takpe2.. belajar!
yg kelakrnye...amk masa 1bulan lebih tuu nak wat hehe..(jadi lau nak tempah kat saya sila hantar lebih awl yee bagi mengelak kelewatan menyiapkan haha)

saya memg suka menjahit.(munkin ikut darah seni mak kot).. so saya akan terus belajar.tak kisah la canti ke tak yg penting belajat dan perbaiki agar jd lebih baik dan mungkin..(dapat memikat hati sang teruna ke n dpt x-tra marks dr mak mentua kee hehe)<--ini general offer ok. haha..

No comments:

Post a Comment